Wednesday, November 27, 2013

Awangku....

Pak we baruku adalah Awang... dah tiga pagi aku date dengan dia
he he tu dia Awangku. Apa sebab nama dia Awang aku pun tak nak tau.. punyalah banyak nama jejaka lain kan.
Bestnya roti ni boleh buat roti telur jugak sebab paten dia empat segi berlipat-lipat, bolehlah buka lipatannya tu dan masukkan telur. Harga RM 6.20 untuk 10 keping, berbaloi betul. Aku memang jarang sangat nak beli-beli ni.... baru semalam aku baca blog sapa entah dia tulis kalau kita makan air tangan orang yang tak solat, nanti hati gelap. So kalau nak beli makanan tu perati-peratilah lah sikit ye...memanglah kita tak dapat elak 100%, roti canai frozen ni hasil air tangan sapa-sapa jugak.... poyo lebih je aku ni.
Ni rupa bila dah goreng dengan telur, bawang dan cili hiris. Koyak rabak sikit masa nak buka lipatan tu, he he. Aku bubuh 1/2 sudu butter aje, tak payah bebanyak, tak lekat pun sebab kuali aku ajaib.. tah apa yang ajaib tah.
Kemudian ambik sejemput sambal tumis frozen, panaskan sekejap dan breakfast pagi ni pun ready. Sambal frozen ni buat sendiri, bila nak makan ambik sekadar perlu dan panaskan, senang dah buat banyak siap-siap.
Dah tiga hari aku bekfest dengan menda ni, tapi share dengan En Has la. En Has cadangkan lepas ni letak sardin pulak, buat tebal-tebal nampak cam murtabak... memandai aje ye En Has.

No comments:

Post a Comment